Coronatiltag i Musikkens Hus

Din sikkerhed er vores førsteprioritet, når vi åbner dørene til Musikkens Hus. Derfor har vi iværksat og intensiveret en række tiltag, som mindsker smitterisikoen og sikrer god afstand mellem vores gæster.

Intensiv rengøring

Hele huset rengøres intensivt flere gange dagligt og naturligvis imellem alle arrangementer. Det gælder både offentlige arealer, sale og toiletter, ligesom dørgreb og øvrige kontaktflader renses og afsprittes ekstra hyppigt.

Udskiftning af luft

Luften i salene udskiftes mellem alle arrangementer. Luften bruges ikke til varmegenvinding, men udskiftes helt, således du altid indånder frisk luft, når du tager plads i Koncertsalen eller Intimsalen.

God hygiejne 

Flere steder i Musikkens Hus er der opstillet standere med håndsprit. Dette opfordrer vi vores gæster til at bruge, ligesom personalet sørger for ekstra god hygiejne og begrænser fysisk kontakt. Af samme årsag er der opsat plexiglas ved skranken i Billetkontoret. 

Ekstra afstand

Ved alle arrangementer overholder vi naturligvis alle afstandskrav og kvadratmeterkrav. Ved ankomst og afgang fra Musikkens Hus sørger vi også for ekstra god afstand mellem vores gæster, der forud for alle arrangementer modtager en mail med denne praktiske information.

Ekstra skiltning

I hele Musikkens Hus er der opsat skilte, således du kan se, hvor mange mennesker der aktuelt er tilladt i salene samt på offentlige arealer som foyerområderne, toiletter og elevatorer. Ligeledes bliver du flere steder i huset mødt af plakater med vores retningslinjer. Du kan også se plakaten online her.

Brug af mundbind

Det er påkrævet at bære mundbind eller visir i Musikkens Hus, indtil du sidder på din plads i salen. Det samme gælder vores personale. Ifølge Sundhedsstyrelsen behøver børn op til 12 år ikke bære mundbind, ligesom personer med vejrtrækningsbesvær eller øvrige udfordringer også må færdes uden mundbind.